4 רעיונות לחטיפי שוקולד עם תוספות בריאות
 

4 רעיונות לחטיפי שוקולד עם תוספות בריאות

בכל הקשור לתזונה בריאה, העולם שלנו משתנה לאט לאט, בצעדים מדודים אבל חשובים מאד.

עד לפני כמה שנים מכונות החטיפים היו מוצבות בכל מקום. בקפיטריה גדולה בה מגישים ארוחות לעובדים היה ניתן לסיים את הארוחה עם חטיף שוקולד עתיר קלוריות, בבתי ספר היה אפשר לרכוש סוכריות וחטיפי שוקולד בלי שום בעיה ואפילו בבתי החולים מכונות הממתקים היו בכל פינה.

היום אנחנו מודעים יותר לסכנות שנלוות לצריכת סוכר גבוהה אך גם לאיכויות של שוקולד שמוצע לנו בלי תוספים וכמות סוכר גדולה. אפשר להנות במידה מחטיפי שוקולד שמכינים לבד ולהכניס לתזונה גם מתיקות וגם בריאות. 

קבלו ארבע הצעות הגשה לחטיפי שוקולד עם תוספות בריאות שקל להכין בבית:

1.      חטיפי גרנולה ושוקולד מריר

חטיפי הגרנולה שאנחנו רוכשים בסופר מפתים כי הם מבטיחים לנו בריאות והנאה. למעשה הגרנולה שמשמשת להכנת החטיפים עתירה בסוכר. בנוסף, חברות רבות משתמשות בשוקולד חלב, שמבוסס על רמת סוכר גבוהה, להכנת החטיפים.

אנחנו ממליצים להשתמש בשני מרכיבים חלופיים: שיבולת שועל ללא תוספת סוכר ושוקולד מריר עם 60% ומעלה של מוצקי קקאו. ניתן להשתמש גם במעט דבש שיהפוך את החטיף ליותר רך.

כל מה שצריך לעשות הוא לקלות במחבת על אש קטנה את שיבולת השועל, להוסיף שוקולד מריר שהומס לבדו או עם כף דבש ולערבב היטב. את התערובת משטחים על תבנית ומניחים במקרר עד שהיא הופכת למקשה אחת. לאחר מכן אפשר לחתוך אותה לריבועים או פשוט לשבור ולזלול.

2.      חטיפי שוקולד עם אגוזים

על אותה נוסחה שהשתמשנו בהכנת חטיפי הגרנולה, רקחנו חטיפי שוקולד עם אגוזים. אגוזים אוחזים בשומנים טובים שמספקים לנו אנרגיה ומזון למוח. קוצצים אגוזים מכל סוג שהוא, מבלי לקלות אותם ומערבבים עם שוקולד מריר מומס. משטחים על תבנית עם נייר אפייה, מקררים עד שהתערובת מתקשה ושוברים לחתיכות קטנות.

3.      כדורי תמרים וקקאו

חטיף שוקולדי שמדמה כמעט במדויק את הטעם האהוב של כדורי שוקולד, כאלו שאכלנו בילדות. טוחנים במעבד מזון תמרים יחד עם 2 כפות שמן זית, אגוזים, פירות יבשים וכל תוספת אחרת שתרצו. מוסיפים 2 כפות קקאו וממשיכים לעבד עד שהתערובת מתאחדת.

משמנים מעט את כפות הידיים ויוצרים כדורי שוקולד. אפשר לגלגל את הכדורים בקקאו או בקוקוס, ממש כמו אלו המקוריים שאהבנו כל כך בילדות.

4.      פירות מצופים שוקולד

 

חטיף בריא, פשוט ומהיר להכנה. כל מה שצריך לעשות הוא לחתוך פירות, רצוי פירות קשים כמו תפוח, אגס או תותים. השלב הבא הוא להמיס שוקולד מריר איכותי ולטבול את הפירות בתוכו. את הפירות המצופים אפשר לטבול בקוקוס, בשברי אגוזים או בכל תערובת פריכה אחרת שאתם אוהבים. לאחר הקפאה קצרה אפשר לזלול או לשמור במקרר.